Alla inlägg den 14 september 2009

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 14 september 2009 17:21
Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouver
as well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder blad för en ny
 eskapad, hon har börjat på en ny roman". Medan Winnerbäck spelas i min LG Arena börjar jag fundera över ordet chans. Vad betyder egentligen det ordet?
Detta är vad jag kom fram till..


"Chanser. Alla får chanser men alla väljer inte att ta dem. Alla ser dem inte. Jag är en given förespråkare när det gäller att se chanser
i livet. Det är mitt alfa och omega i livet, ta chanserna du förtjänar. De finns där precis bredvid dig, ibland ges de till dig i de allra mörkaste stunderna.
Ibland måste du välja att se dem innan du kan ta dem. Men vad du än gör, ta dem! Förbruka den ena efter den andra och se vart de för dig.
Men jag tror det är minst lika viktigt hur man väljer att förvalta chanserna. Om jag tar en chans men märker efter ett tag att det inte
alls var vad jag förväntade mig, hur skall jag ta det då? Som ett nederlag, ett misslyckande? Nej, det är totalt fel approach.
Man måste bara förvalta chansen på ett annorlunda sätt. Något man gör genom att försöka se, vart förde detta mig nu? Vart står jag nu?
Är jag samma person som innan, eller har jag lärt mig något som kan förändra mig till det bättre? Vad har jag lärt mig till nästa gång?
För en nästa gång blir det... kanske snabbare än du anar."



Med chanser kommer ett ansvar, att förvalta dem väl. Så se till och gör det.


Regnet öser fortfarande ner. Det är höst nu.. och jag ser trots allt fram emot det!






Dagens funderare:

"You thought you'd found a friend to take you out of this place, someone you could lend a hand in return for grace"
- Beautiful Day. U2


Vad kan denna strof säga dig som människa? Ta ett glas rött och fundera... !
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards