Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Shoppingdag på Manhattan

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 20 augusti 2009 04:41

Och där förflöt andra heldagen här på Manhattan. Vilket liv vi lever sedan då. Det finns knappt ett litet space kvar i det här vardagsrummet, överallt ligger vår packning och vi börjar sakta men säkert gripas av panik och ångest när vi vet att vi måste packa ihop alltihop igen på lördag...



Dagen har varit mycket fin bortsett ifrån att jag mått svindåligt i typ 4 timmar. Vi började med att ta tunnelbanan till Times Square där en av Roberts drömaffärer ligger, nämligen B&H! (Kejsaren gillar Öl men inte BH... Erik har tröttat ut oss alla med denna leken) Affären är iallfall helt inriktad på tekniksaker, med andra ord inte mitt område. Däremot var affären ypperligt intressant då det mer känndes som om man kom till gamla stan i Jerusalem än till 34th st 9th Ave. Affären ägdes nämligen av judar, typ ultraortodoxa judar i full beklädnad och lockar. Butiken i sig orkar jag inte ens beskriva men den var sjukt häftig. Fet shopping blev det iallfall, Robert köpte äntligen sin efterlängtade kamera för 1100 dollar och vi andra kom väl upp i en 400 dollar (tillsammans) åtminstone  då vi också köpte kameror.

Nästa inköp blir en iPod nano för min del med tillhörande högtalare. Dessa förskaffas senare i veckan och tro mig,de behövs för det ska pumpas satan med ZZ TOP i Edmonton!


Efter B&H (och missödet att Erik fick med sig en skrivare istället för en kamera och med påföljden att felet tog 30 min att rätta til)l så skulle vi äta lunch. Kalifornisk sushi... Aldrig igen. Jag fick i mig 4 rullar därefter förbarmade sig Erik över resten och därmed blev åtminstone inte pengarna bortkastade. Däremot blev min hälsa efter det inte riktigt som den skulle... i typ 4 timmar efteråt. Så besöket på Museum of Modern Arts blev lite jobbig med konstant illamående och värk i magen. Däremot blev det bättre efter att jag äntligen fick lite mat i magen igen. Tänk vad pizza kan göra...


Sedan blev det dags för 5th Avenue... vilket fantastiskt ställe... Prada..Gucci...Louis Vuitton...Burberry...bla..bla..bla... Man blir ju inte ens insläppt där, jag antar att de tyckte jag såg ut som en uteliggare i mina shorts för 50 spänn och skor för 250:-. Hade det varit annorlunda om jag bruit med mig min Prada (den licensierade kopian enligt Björn)? Emelie fick iallfall in mig på Abercrombie&Fitch och där rök en del av reskassan kan jag säga. Fick bl.a tag i en riktigt snygg lång skorta...

Därefter blev det ett snabbt besök i Apple butiken som ligger här, ett ganska häftigt ställe fullt av nördar. Så gick hela dagen och vi kom hem, 12 timmar senare med såriga fötter och trötta i kroppen till lägenheten. Dusch, chill och lite kall öl på det gjorde susen. Nu är det dags att återigen göra staden och fylla det dagliga öl-behovet. 


Höres snart... 



 
 
Ingen bild

Ellie

20 augusti 2009 09:31

Åh, hoppas du har det helt underbart vännen.
Det verkar du ha (förutom magvärken då!)

Puss

 
Ingen bild

Maris ;D

20 augusti 2009 21:38

Äntligen så kom kameran!! Vilka underbara vyer! Så mycket höghus överallt! Gillar det där med ZZ-top, se till att skaffa monsterförstärkare bara! Synd att man inte får se den entrén!

Fortsätt klicka med kameran ;)

(ställ in den på fem sekunders intervall)

Kram på dig Alex rose ;)

 
Ingen bild

Järven

21 augusti 2009 15:12

Mysigt värre.. Kanske är nyttigt med en liten överdos värme när kanadensisk vinter väntar.. Funderar på att göra en Kanada-visit själv och skjuta nått..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 14 september 2009 17:21

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouveras well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bla...

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 14:16

... Söndagar är den värsta dagen på hela veckan. Varför? Jo, därför att den är lugn, tråkig och har något vemodigt över sig. Förmodligen en kvarleva sedan majoriteten av Sveriges befolkning vallfärdade till gudstjänsten varje söndags morgon. Sönda...

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 11:45

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouver as well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bl...

Vi har kommit till Banff, en liten stad någonstans i Klippiga Bergen, eller the Rockies som de heter här. Det vilar en prettokänsla över denna lilla, men utsökta stad. Lite som ett Kanadensiskt Båstad, fast annorlunda. Berg reser sig på alla sido...

    AC/DC spelningen här i Edmonton var helt otrolig.   HELT OTROLIG.   Jag är fortfarande helt mör och helt slut. Allting var helt perfekt. Arenan, ljudet, ljusshowen, låtarna... ALLT. De öppnade konserten med Rock n Roll Train varpå en ridå faller ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards