Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Livsfilosofi en söndag

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 14:16


... Söndagar är den värsta dagen på hela veckan. Varför? Jo, därför att den är lugn, tråkig och har något vemodigt över sig. Förmodligen en kvarleva sedan majoriteten av Sveriges befolkning vallfärdade till gudstjänsten varje söndags morgon. Söndagar är tysta, långa, man skall helst inte göra så mycket. (Vem orkar göra något efter en lördagskväll?) Jag kommer nog aldrig över söndagen som en tråkig dag. Likabra att låta det vara.



Jag är åter hemma i Lund igen och kan nu återgå till filosofiska vinkvällar med mig själv och i bästa fall, någon som är villig att filosofera med mig. Så som... Marija... Sara.. hm... katten?! Katten är dock en dålig lyssnare, när Anslem av Cantebury kommer på tal går hon. Hon kan liksom inte ta en diskussion om honom. Det blir henne övermäktigt.

Det är skönt att slippa skolan. Det är skönt att kunna välja vad man vill läsa och inte känna sig tvingad till det. Vad ska jag göra nu frågar ni er alla. Och jag tänker svara: INGENTING.



Den här bloggen kommer handla om precis det jag tänkte när jag stod uppe på Mount Sulphur i Banff. Att varje låt man hör har ett budskap till oss/dig och att det inte är slumpen att man kanske hör en viss sång vid ett visst tillfälle. Det andra är om livet i det stora hela och många gånger den religiösa aspekten som så många inte vill koppla till sitt eget liv. Men som jag kopplar hela tiden, därför heter den här bloggen numera Teologen har ordet. Vet inte hur jag skall lägga upp bloggen ännu. Kanske i någon form av kapitelform. Det återstår att se. 







 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 14 september 2009 17:21

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouveras well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bla...

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 11:45

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouver as well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bl...

Vi har kommit till Banff, en liten stad någonstans i Klippiga Bergen, eller the Rockies som de heter här. Det vilar en prettokänsla över denna lilla, men utsökta stad. Lite som ett Kanadensiskt Båstad, fast annorlunda. Berg reser sig på alla sido...

    AC/DC spelningen här i Edmonton var helt otrolig.   HELT OTROLIG.   Jag är fortfarande helt mör och helt slut. Allting var helt perfekt. Arenan, ljudet, ljusshowen, låtarna... ALLT. De öppnade konserten med Rock n Roll Train varpå en ridå faller ...

   Vi har precis vaknat upp här borta och varit ute och käkat en riktigt god frukost på ett ställe nearby=) Vegetarisk omelett, juice, toast ochgranatäppel te. En väldigt bra start på dagen. Nu håller vi på att kolla upp en roadtrip rutt vi tänkte av...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards