Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

The Big Apple

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 19 augusti 2009 08:26


Andra dagen i New York.. Den här staden är helt utflippad. Allting är stort rörigt och går med ljusets hastighet. Speicellt tunnelbanan. (Tack gode gud för att jag överlevde gårdagens lilla ritt) 


Jag har precis vaknat upp i Adams lägenhet här på Manhattan och det är asvarmt. Vi har haft värmebölja här, i måndag var det 35 grader och med 25 kg packning att släpa på var det så nära helvetet man kunde komma. Jag trodde inte det kunde bli så varmt i den här staden?! Denna värme har därefter följt oss här, det är svettigt att bara byta kläder.


Vad är intrycket av staden såhär långt då? Visst är den förbannat stor och känns väldigt high fashion på sina ställen. Men wtf... här är också skräpigt, smutsigt och det är mycket låg standard på många av lägenheterna här. (alltså de som går för en billig peng, typ 1800 dollar i veckan.) Uteliggare ligger lite överallt och tiggare kantar vissa gator. Visserligen har vi inte sett riktigt så mycket utav stan ännu. Killarna började gårdagen med en joggingtur i CP medans jag och Emelie hängde runt Jackie Os lilla minnesmärke och tog kort. Hittils har vi vandrat runt i Central Park och även tagit oss en svalkande dopp i en av deras pooler. Därefter blev det färska bagels och te. Fin start på dagen. Därefter besökte vi Battery Parkoch vi såg även frihetsgudinnan på vår väg till Staten Island. Därefter öldrickning. På kvällen var det dags för finstassen, klänning och högklackat och därefter in på en mycket fin restaurang, som hämtad ut en 30 tals film med röda mattor och jazzmusik. Det är så många intryck att det är svårt och smälta allting...


Idag är det utlovat regn och därmed har jag och Emelie bestämt att det är shoppingdag. Vi måste ju lägga på ytterligare några kilon på packningen! 


En mer välarbetat inlägg kommer nästa gång, jag skriver just nu under el-press! Ha de fint allesammans  =)

 
 
Ingen bild

Maris ;D

19 augusti 2009 21:06

Gummsan allt låter ju underbart! Var glad för värmen, du slipper ju iaf vädret i Lund!
Snart får fotona börja rulla in tycker jag! Vill så gärna se vilka platser det är du besöker!
Ha det underbart lilla Alex Rose :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 14 september 2009 17:21

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouveras well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bla...

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 14:16

... Söndagar är den värsta dagen på hela veckan. Varför? Jo, därför att den är lugn, tråkig och har något vemodigt över sig. Förmodligen en kvarleva sedan majoriteten av Sveriges befolkning vallfärdade till gudstjänsten varje söndags morgon. Sönda...

Av Alexandra Johansson Barrionuevo - 13 september 2009 11:45

Det är en oerhört grå dag. Regnet faller då man minst anar det och det blev inget med min långpromenad. Regnet faller i Vancouver as well så jag missar inget. Det är nästan att jag identifierar mig med Hjärter dam i Gråa dagar. "Hjärter dam vänder bl...

Vi har kommit till Banff, en liten stad någonstans i Klippiga Bergen, eller the Rockies som de heter här. Det vilar en prettokänsla över denna lilla, men utsökta stad. Lite som ett Kanadensiskt Båstad, fast annorlunda. Berg reser sig på alla sido...

    AC/DC spelningen här i Edmonton var helt otrolig.   HELT OTROLIG.   Jag är fortfarande helt mör och helt slut. Allting var helt perfekt. Arenan, ljudet, ljusshowen, låtarna... ALLT. De öppnade konserten med Rock n Roll Train varpå en ridå faller ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards